Az emberi romlottság megjavítására
2011. október 09. írta: térfél

Az emberi romlottság megjavítására

"Az emberi romlottság megjavítására - írja Comenius - az égvilágon semmi hatásosabb út nincs az ifjúság helyes nevelésénél." A Didactica Magna szuggesztív sorai a tévutakon járó emberi nem romlottságát ecsetelik: "Mert vajon mibennünk és a mi dolgaink között van-e valami a kellõ helyén és helyes állapotában? Mindmostanáig semmi sem. Minden fonákul vagy összekuszáltan hever szerteszét, vagy omlik össze. Az értelmesség helyett, amelyben az angyalokkal kellene egyenlõknek lennünk, a legtöbb emberben akkora tompultságot találunk, hogy a legfontosabb dolgok ismerete terén tudatlanságban az állatok színvonalán állanak. [...] A kölcsönös szeretet és nyíltszívûség helyén kölcsönös gyûlölet, ellenségeskedés, háborúskodás, öldöklés van; az igazságosság helyén méltánytalanság, jogtalanság, elnyomás, csalás, rablás. A tisztaság helyén ocsmányságok és erkölcstelenségek a gondolatokban, beszédekben és cselekedetekben egyaránt."

A Didactica Magna szuggesztív sorai a tévutakon járó emberi nem romlottságát ecsetelik... Comenius 4 évig tartózkodott Magyarországon, de mintha köztünk élne, és látná maga körül ma is, hogy semmi nincs rendben. Pedig itt van a nyakunkon már másfél éve csodálatos kormányunk, mely legfontosabb küldetésének az látszik, hogy mindent "rendbe tegyen".

Ám e rend nem a miénk, hanem csakafideszé... Legjobb példa erre a kormány állandó törvénykezése, amelynek sem szükségessége, sem azok indoklása nem mutat kiutat, csupán csak a fideszes tévedéseket erősíti fel valamennyiünk számára kötelező jelleggel.

Vajon mit ecsetel az "ÚJ" Köznevelési törvény koncepciójának kivonata?

Az elmúlt húszegynéhány év alatt nálunk az iskolai nevelés és oktatás ügye egyfajta nemzetközi kísérleti tereppé vált, amelyben az oktatás-nevelés középpontjába a tananyag és a módszertan került a gyerekek helyett.

- ezt ki is pipáltam, mert így helyes a dörgés! Éppen csak azt várná el az ember, hogy alá is támasztja valamivel a megállapítást: pl. megemlíti, hogy milyen károkat okozott a képolvasás angolszász módszerének átvétele és a magyar nyelvtől elidegeníthetetlen szótagolás hanyagolása az alsósoknál, vagy a korai idegen nyelvtanulás trendivé tétele már az óvodásoknál is. Említhette volna azt, hogy miféle tankönyveket sóztak rá a gyanútlan szülőkre, amelyeket csak kifizetni és cipelni kellett, de használni nem, és milyen sűrűn változtak a tantervek, hogy azokat meg a pedagógusok nem tudták követni, és hogy mindezek együttes hatására (+amit nem is említek) a sok bába között ténylegesen is elveszett a gyerek. Ez kérem, a rendszerváltás nagyon nagy hibája volt és az elidegenedés kiváltó oka - ahogyan az jellemző is a kapitalista gazdasági rendszerekre: első a pénz, második a marketing, harmadik a manipuláció - ergo a "hülyegyerek" a jó!

A Nemzeti Közösségi nevelésről szóló törvény megalkotásának az a tétje, sikerül-e úgy átszervezni a rendszert, hogy az alkalmassá váljon a munkát tisztelő, magabíró, korszerű tudással rendelkező, s önálló magyar gondolkodásra képes emberek nevelésére, akik elkötelezettek a nemzeti közösség alapvető értékei iránt.

- Hopp! Ha most itt valaki látja a "gyereket", amit a húszegynéhány év alatt mellőzött az oktatási rendszer, akkor én megeszem a kalapomat! Mert én itt azt látom kiemelve, amit a kormány kiemelten kezel, akar és törvényi formába önt - nevezetesen a Dörner féle rizsát, csurkai háttérrel: holmi nemzeti közösségi nevelésről, holmi önálló, de mélymagyar gondolkodásra képessé tett emberekről, akik még ráadásul - kikerülvén a fideszoktatási rendszerből - ezen közösség alapvető értékei iránt lesznek el-, vagy lekötelezve...

Ez újfent egy gyalázat, ami a diktatúra nyomásának megfelelő emberkép kialakítására tesz kísérletet. Nem személyiséget fejleszteni kívánó tétről beszél, hanem ellenkezőleg, csak a szokásos csavaros beszéddel - ki kell értenünk belőle a valódi indokot és célt:

Csak sikeres emberek tehetnek sikeressé egy nemzetet. Az általános és középiskolai nevelés kérdése azért kiemelten fontos, mert ez az az életkor, amikor kialakul az ember személyisége, és eldől, hogy olyan emberré válik-e, aki kiáll saját maga és nemzete sikereiért, vagy beletörődik, hogy mások döntsenek róla és helyette.

Már el is dőlt! Mások döntenek helyette - másfél éve! Van ugyanis a fideszhódoltság sikeres embere, aki viszont dönt a hódoltságon kívüliek életéről, jövőjéről, lehetőségeiről. Dönt - és nem érdekli, hogy az a másik nem akar beletörődni a fideszdöntések idiótaságaiba, mert önálló gondolatai vannak, és nem akar beletörődni abba, hogy a "mások" döntik el, hogy milyen sorsa legyen?

A Nemzeti Közösségi nevelés ügye tehát elválaszthatatlan kötelékkel fonódik össze nemzetünk sikerességének sorskérdésével.

Már megint ez a nemzetiközösséginevelés! Mi az hogy nemzeti közösség? Hol van ilyen manapság, amikor rohanva menekül mindenki az országból, mert különben veszélyben van az élete, annak minősége napról-napra romlik, kilátásai pedig csakis a nemzetén kívül vannak? Miféle nevelés lesz az, amely megfordítaná e tendenciát, de csupán nemzetsikerességről hadovál, amihez járható utat még nem talált - egyetlen esetben sem - a másfél éve kormányzó idiótasereg?

A versenyképesség megőrzése illetve javítása, a nemzet felemelkedésének és erőssé válásának legfontosabb feltétele egy identitásában, értékrendjében szilárd, a 21. század követelményeinek megfelelő tudással és képességekkel felvértezett új nemzeti középosztály létrejöttének elősegítése. A köznevelési rendszert olyan irányban és azzal a céllal kell fejleszteni, pontosabban újjáépíteni, hogy az minden egyes magyar gyermek számára megadja a valódi lehetőséget és esélyt a felzárkózáshoz a nemzeti középosztályba.

Itt van, ni! Ennyi a koncepció lényege:minden gyerek számára valódi lehetőség és esély, hogy felzárkózzon a nemzeti középosztályba...

... mert manapság az a XXI. századi követelmény, hogy nemzetiközéposztály legyen...

Légy nemzetiközéposztály! légy... = a pimasz, agyonüthetetlenül másokon élősködő, másokat zaklató, és mások elől még a morzsát is felzabáló fidesznemzetiközéposztályba bekerülni akaró dög, akinek sem tudása, sem önálló gondolkodási képessége nem elég arra, hogy rájöjjön - itt kérem, a XXI. századi kihívások elől elmenekülő és a harmincas évekig visszarohanó fasiszta államgépezetet hajtó, alattvalókat akar képezni a fasiszta identitású Orbán kormány.

(Hess légy, ne szállj rám. Beteg vagyok én. Az én Rózsám legyez engem. Meggyógyulok én.)

Akkor, ha a köznevelési rendszert az állam ismét kitüntetett feladataként kezeli, irányítja, szabályozza, ellenőrzi, és gondoskodik a színvonalas működéséről. Ahogyan azt több gazdasági csodát létrehozó külföldi ország, vagy a magyar történelem 80 évvel ezelőtti példái igazolják, a köznevelési rendszerről szóló döntés tulajdonképpen a nemzet jövőjéről való döntés.

- ugye?! Megmondtam előre... mióta fideszmiépjobbikos a jobboldal, másról nincs szó ebben a kis országban, mint hogy színvonalunkat mindenben süllyesztik alább és alább: emberileg, gazdaságilag, politikailag. Ma már teljes nyíltsággal vállalják, hogy  a magyar történelem 80 évvel ezelőtti eseményeit példaértékűnek tekintik.

Tessenek szívesek odarohanni a könyvespolchoz (amíg nem késő), és elmélyedni kicsit abban a horthysta, szálasista érában... ahova most szándékoznak bennünket visszalökni a nemzeti együttműködés rendszere kapcsán úgy, hogy lehetőség szerint - egy kurva szót ne ejtsünk ellene!

A 2010. tavaszi országgyűlési választások eredménye egyértelmű felhatalmazást adott arra, hogy új értékalapokra helyezzük az oktatási rendszer egészét, amelyet az új törvényben köznevelési rendszernek nevezünk ismét.  A magyar társadalomnak olyan rendszer kiépítésére és szabályozására van szüksége, amely minden egyes gyermeknek valóban megadja a lehetőséget és esélyt arra, hogy tanulmányainak, iskolai fejlődésének eredményeképpen majd saját munkájából megélő, önálló egzisztenciával rendelkező, értelmesen gondolkodni és cselekedni képes polgárrá váljék.

- hej, drága pupákok! Már hogy adhatna felhatalmazást egy eredmény? Nem! Titeket a kutya nem hatalmazott fel ilyen szándékok törvényesítésére... senki nem mondta, nem kérte, hogy "nevezzük ismét köznevelési rendszernek"! - azt is csak remélni szerették volna azok, akik rátok dobták az X-et, hogy valóban lesz lehetősége és esélye a társadalmunknak arra, hogy saját munkájából meg tudjon élni a cselekvésre képes aktív polgára. De nem így lett!

- ennél fogva, egy újabb új törvény megalkotására sincs szüksége a magyar társadalom gondolkodásra képes nagyon nagy rétegének, sőt egy ilyen rendszer kiépítésére és szabályozására pláne nincs szüksége!

Tovább megyek: erre a kormányra és ilyetén kormányzásra nagyon-nagyon nincs szükségünk, főleg nem a XXI. század elején - a globális válság idején!

Menjetek ti a pi...ba! Ne minket tegyetek igába!

A bejegyzés trackback címe:

https://httphatterfel.blog.hu/api/trackback/id/tr263289218

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása