Kompetencia kerestetik! - TÉLI KÖZFOGLALKOZTATÁSI MIZÉRIA
2013. december 04. írta: térfél

Kompetencia kerestetik! - TÉLI KÖZFOGLALKOZTATÁSI MIZÉRIA

Elsőként a jobbik érezte szükségesnek, hogy beletaposson a közmunkásokba (lsd. előző poszt), majd a média is szárnyra kapta a hírt, miszerint gondok vannak az alapkompetencia képzés körül, mert olyanokat akarnak írás-olvasásra tanítani, akiknek lehet érettségije, de akár diplomája is. (kinek a kompetenciája a kiválasztás?)

Egy valamije nincs a közmunkásnak: MUNKAHELYE!  (hát erről síri csend mindenütt, és legfőképp gazdasági és kormányzati, valamint ellenzéki pártok körében - ez is megérne egy misét, hogy miért hallgatnak minderről, mint a sír?...)

A lényeg tehát az, hogy ha valaki nem tehet a téli közfoglalkozást körbefutó botrányról, az maga a közmunkás... valamint azok az oktatók, akik ellátják a képzési feladatot magát, akik tulajdonképpen elvégzik a projekt tevékenységet a 24 milliárdot érő projekt keretében, amit van szíves a kormányzati propaganda naponta ezerszer is körbesugározni.

Csakhogy! Szó nem esik magukról az oktatókról, ők kik?

Elfogtunk egy levelet. Írója baranyai pedagógus, és szerinte a képzés titkos, ugyanis még senki sem tud róla semmit. Már két hétfőn is majdnem elindult az oktatás, de mégse, és ezt nem mindenkivel közölték, mert volt, aki megjelent az iskolában.

A levélből kiderül az is: volt, hogy a résztvevő tanárok délután kaptak levelet arról, hogy az egyik pécsi intézményben kellett volna aznap továbbképzésen lenniük.

Azóta a képzés elindult, legalábbis erre a következtetésre jutottunk a levélből. Valamint arra, hogy a munkafüzetek valószínűleg csak januárra készülnek el, és a tanárokkal sem kötött senki szerződést semmiről.

Ez van Baranyában, szűkebb pátriánkban pedig ekképp zajlott le a "szervezés":

A városi munkaügyi központ hívta be a MUNKA NÉLKÜLI pedagógusokat - lassan már két hete - egy péntek délelőttre, hogy tájékoztatást adjon számukra a lehetséges munkáról. Jelen volt a központ egyik vezetője, aki nem tudott semmit, ő csak a helyszínt biztosította, és köszöntötte a dolgozni vágyó pedagógusokat. Majd a KLIK részéről egyenesen Ballagó Zoltán folytatta azzal, hogy át is adja a szót a tankerület munkatársának a tájékoztatás kedvéért, ami abból állt, hogy közölte a hölgy:

1. "az egri tankerület felveszi a kapcsolatot azokkal, akik most megadják az elérhetőségeiket és komolyan gondolják, hogy egyéni szerződést kötnek..." de már nem velük, hanem majd a képzést lebonyolító (főkolompos) Türr Képző és Kutató Intézet miskolci kirendeltségével, akiknek a tankerület továbbítja a bekért adatokat.

2. További információk hiányában, úgy kezdtek el dolgozni a pedagógusok, hogy a múlt hét végéig, sem sikerült megtudniuk azt, hogy milyen bérezésre számíthatnak, hogy milyen formában számolják el részükre az útiköltségeiket, hogy miféle összetételű és létszámú csoportot kell oktatniuk, és mikor fognak velük MUNKASZERZŐDÉST KÖTNI? Amit volt szíves a TKKI, és a továbbiakban felvilágosítást nem adó tankerület megküldeni, az a TKKI honlapjának elérhetősége volt. Innen szerezhetett szegény (munkanélküli) pedagógusunk tudomást arról, hogy az első és második modulhoz tartozó segédanyagok SEM állnak rendelkezésére, hiszen annak nyomdából való kikerülésének várható ideje: december 7.

3. Az oktatók tehát eldönthették magukban, hogy december másodikán kiutaznak-e saját költségen a képzés helyszínére, és szembe álljanak-e azokkal a közmunkásokkal, akiket Nekik kell rávenni arra, hogy motiváltan, tudásuk legjavát adva... teljesítsék a számukra kiötlött alapkompetencia képzés anyagát?

Mára eltelt a harmadik oktatási nap is, de a (munkanélküli) tanítók még mindig nem tudják, hogy mennyi óradíjért dolgoznak és hogy milyen feltételeket tartalmaz majd az a - még mindig hiányzó - MUNKASZERZŐDÉS, amelynek aláírása nélkül tulajdonképpen munkába sem lehetne állni! Mire idáig eljutottak, saját maguk készültek fel 3x6 óra megtartására, le is dolgozták e három napot, de még mindig nem tudják eldönteni, hogy érdemes-e bérletet vásárolni? A kérdésük csupán az, hogy mindezt mennyiért?

A helyzet tehet úgy áll Heves Megyében, hogy SENKI NEM TUD SEMMIT. Nincs kompetens személy a láthatáron, aki megadná a lényegi kérdésekre a választ. Azonnal fel is vetődik bennem a kérdés, hogy KINEK HIÁNYZIK A KOMPETENCIÁJA VALÓJÁBAN? Ki az, akinek a felelősségérzete és szervezőkészsége gyatra annyira, hogy nem volt képes az alábbi előkészületeket megtenni időben?

  • - hány csoportot indítunk?
  • - hol tartjuk meg a képzéseket?
  • - mennyi összeg áll rendelkezésre egy csoport oktatói díjazására?
  • - kinek érdemes megküldeni a szerződési példányokat?

Fenti négy kérdésből - a mai napig -  az utóbbi kettőre nem sikerült megoldást találni. Borzasztó nehéz is kiszámolni, hogy mennyi óradíjat tudnak felajánlani. Iszonyat jó képesség kell ahhoz is, hogy a jelentkező pedagógus közalkalmazotti besorolása alapján kiszámolja ezt valaki (pl.254 ezer havi bér osztva a 4x heti 26 kötelező óraszámmal = 2440 Ft.) Mivel a képzés napi 6 óráról, azaz heti 5x6=30, vagyis havi 4x30=120 óráról szól, ezért 292800Ft járhatna például bruttóban, ha nem tudnánk azt is kiszámolni, hogy manapság a pedagógus felkészülési idejét SEHOL SENKI NEM FINANSZÍROZZA MAGYARORSZÁGON. Ezért legyünk kisstílűek mi is, és ne heti 26 megtartott órára jutó összeget vegyük alapul, hanem bátran elosztjuk azt a heti 40-el (hogy ingyen dolgozzon meg azért a pedagógus, hogy bátran és felkészülten állhasson a tanítványok elé a tanév minden napján).

Szóval, a 254000Ft-os bérnél maradva, de immáron 4x40 órával számolva az óradíj 1587,5 Ft... ha ezt szorzom vissza 120 havi óraszámmal, akkor a várható, vagy adható, vagy felajánlható bér 190500Ft/hó

Hát ennyit nem hajlandóak közölni a csoportok vezetésére felkért (munkanélküli) tanárokkal. Azt nem volt képes a Türr képző és kutató intézmény elintézni, hogy ezek a pedagógusok időben és SZABADON, valamint jogszerűen dönthessenek arról, hogy mihez adják nevüket, adataikat és hogy megéri-e nekik egy ilyen "TITKOS" projektben részt venni.

Nem, nem tudják, hogy mi lesz velük, hogy meddig és milyen feltételekkel dolgoznak valójában, csak egyet csinálnak - és ki tudja, hogy ki meddig hajlandó rá -, hogy "hozomra" melózik; készül, gyárt segédeszközöket, kutakodik használható anyag után, fizeti a buszjegyet, utazik és megtartja a foglalkozásokat - egy 24 milliárdot érő projekt teljesen elhanyagolható szereplőjeként. Legalábbis a miskolci TKKI - mint mindenben kompetens, de semmit el nem intéző - intézményénél... jelenleg így folyik az alapkompetencia képzés Heves Megyében...

A bejegyzés trackback címe:

https://httphatterfel.blog.hu/api/trackback/id/tr865675909

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.