Ki ez a Vitézy gyerek?
2010. október 21. írta: térfél

Ki ez a Vitézy gyerek?

Épp erőszakot vettem magamon, hogy elinduljak-e egyáltalán sportolni, amikor megütötte a fülem a BKV leendő vezetőjének életkora...

25éveeeeees? Mondom, már megnézem ki fia borja ez a gyerek, no meg az anyja, apja - ki lehet? - hogy nem vágták még nyakon ennyi idős korára, hogy merészelné elvállalni egy egész holding vezetését?????

No aztán persze... szépen eltátottam a kis számat, amikor kiderítettem a wikin, hogy ténylegesen is ki fia? borja? - Ja, így már értem. Ettől függetlenül, ha én pszichológus is lennék (mint anyucija) és a saját 25 évesem azzal állna elő, hogy bár él-hal a sportért, és gyakorolja is azt méhlepényes kora óta, és most a válogatottat szeretné elirányítani... hát bizony helyre tenném a picikémet!

Természetes módon nem várható el ugyanez a Vitézy gyerek szüleitől... ők ugyanis erősen 56-os beütésűek, ahogy én meg nem vagyok az. Én ugyebár a földre születtem, azon is járok, emezek meg nem. No de kérdezem én, ha nem azonos univerzumban élünk, de mi - utasok, akik igénybe is vesszük a tömegközlekedést, ami úgy nem működik, ahogy van... akkor ez a kis tökös gyerek, aki nem úgy veszi igénybe a BKV-t ahogyan azt halandó emberek szokták, hanem ő rajong érette...? nos, hogy a búbánatos arany virágszálba fogja azt elirányítani a mi megelégedettségünkre? Az ő fergetegesen nagy ívű tapasztalatai által? Hogy?

Tudom; Tarlósostul - fideszestül - orbáni unokatesóstul - és persze bizottságostul - mert eddigre már rájöttem, hogy mit is keresett ottan benne. Valahol találtam is rá utaló miacsudát:

"

Vitézy Dávidot (21) gyerekkora óta megszállottan érdekli a közlekedés. A fiatalember tizenöt éves kora óta a Városi és Elővárosi Közledesi Egyesület (VEKE) egyik alapító tagja, a forgalomszervezés munkacsoport vezetője és az egyesület sajtószóvivője. E mellett 2007 januárja óta a BKV felügyelő bizottsági tagja. A tisztségre Tarlós István, a Fidesz akkori fővárosi frakcióvezetője jelölte, a fővárosi közgyűlés egyhangúan megszavazta a kinevezését. "Magyarországon sokan fizetéspótlásnak fogják fel a felügyelő bizottsági tagságot, és csak kávézni járnak be havonta másfél órára. Én próbálom komolyan venni a feladatot, ami nem igazán jön jól a BKV-nak. Makacs vagyok, és következetes."?-mondja Vitézy, aki tagja továbbá az Új Magyarország Fejlesztési Terv Közlekedés Operatív Program Monitoring Bizottságának is. ?Az uniós pénzek elköltésével foglalkozó bizottságba civil szervezetek delegálhatnak tagokat, engem a VEKE jelölt. Pozitív, hogy nemcsak ellenőrzési, hanem bizonyos kérdésekben döntési jogkörünk is van? ? mondja Vitézy. A közéleti tisztségei közül egyedül a BKV FB tagságért kap tiszteletdíjat, havi bruttó 158 200 forintot. Édesapja Vitézy László filmrendező, édesanyja Hankiss Ágnes író, a Hamvas Béla Kultúrakutató Intézet vezetője. Dávidnak három féltestvére van, Vitézy Péter a magánszférában, egy gyógyszeripari cégnél dolgozik, Vitézy Zsófia újságíró, Hankiss Ádám pedig New Yorkban jogász. Vitézy Dávid egyetlen politikai pártnak sem tagja, és nem is akar az lenni. ?Úgy gondolom, hogy a civilek kerüljék a pártpolitikával való mindennemű kapcsolatot.? A fiatalember jelenleg a Budapesti Műszaki Egyetem közgazdász hallgatója, regionális területfejlesztés szakon."

 Szép, szép... inkább gyönyörű ez a pályafutás (főleg ha összehasonlítom ez idő alatt mit adhattam én meg a gyerekemnek az utóbbi 7 év munkanélküliségemmel)! De van itt néhány dolog, ami úgy böki a szemem, hogy még irigynek sem kell lennem:

1. Ha 2007óta van BKV-t felügyelő bizottság... akkor, hogy a jó büdös fenében nem derültek még ki a turpisságok a három év alatt? Addig nem voltak csalások, lopások, megbízások és a többi?  (vagy nem vetted észre okoska?)

2. "Az uniós pénzek elköltésével foglalkozó bizottságba" legyen szíves jelöljön engem is egy civil szervezet - léci-léci-lécike! Amúgy drága Vitézy gyerekem! Mi még sosem hallottunk ilyen bizottságról?! Van ilyen céllal felállított bizottság? vagy hol? mikor? mivan? (szörnyű is volna, ha az uniós pénzeket bizottságnak kellene elkölteni)

3. "A civilek kerüljék a pártpolitikával való mindennemű kapcsolatot"! - no drága gyermekem! Ebben az egyben támogatni tudnálak...

...és akkor maradjunk is ennyiben: nem való neked az a holdig vezéri poszt, menjél inkább match-boxokat tologatni valami terepasztalon, hogy véletlenül se kerülhess pártpolitika közelébe - ezentúl!

Istenem! De imádlak, hogy nem nekem adtad ezt a Vitézy gyereket - az enyém sokkalta sokkal jobb nála - köszönöm uram!


A bejegyzés trackback címe:

https://httphatterfel.blog.hu/api/trackback/id/tr872389796

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kisa 2010.10.22. 12:37:01

"...a BKV FB tagságért kap tiszteletdíjat, havi bruttó 158 200 forintot."
Bakker, annyiért én elvállalom most, hogy megürült egy poszt.

"Vitézy Dávidot (21) gyerekkora óta megszállottan érdekli a közlekedés." Engem is: olyannyira, hogy szoktam közlekedni. Még kisvasúton is utaztam, és ötleteim nekem is vannak.
Most már egyébként 25 éves, tehát valszeg azóta azért birtokában van az összes olyan képességnek, ami a leendő szuperközlekedési vállalat irányításához szükséges.

térfél · http://httphatterfel.blog.hu/ 2010.10.22. 17:30:23

@kisa: hihi... én is, én is! No de nem a zsíros állások betöltésére keresnek embert :( - egyébként nekem a 25 évi munkaviszonyom után járna ennyi bruttó kereset...ha volna rám kereslet :(.
'85-ös a gyerek, tehát tényleg 25 lesz decemberben, de ebből elvileg csak három évet tölthetett volna munkával... ha! Ha nem egy két lábon járó angyal lenne :).

kisa 2010.10.23. 08:33:39

@térfél: Az negyven-ötveneseket gyakorlatilag sehova nem keresik.
És csodálkoznak, hogy sok a rokkantnyugdíjas.

térfél · http://httphatterfel.blog.hu/ 2010.10.24. 16:21:32

@kisa: No igen - ezek csak csodálkozni tudnak, hogy mennyire elszarták egy ország életét, amíg ők jót szórakoznak a maffiájukban. Miközben minden épeszű ember tudja, hogy bármely szakma kiválósága csakis nagy tapasztalatú ember lehet(ne). - amúgy tényleg sok a rokkant nem rokkant ember, és ez elsősorban a rokkantaknak árt, majd utána azoknak, akik meg nem csaltak a rokkantsági kérelmekkel. Végül azt hiszem jogosan utálhatóak azok, akik meg csaltak... és bárki bármiben is csal, az már csak segíti az összeomlást.

1.szóló · http://ide-oda.blog.hu 2011.03.12. 17:40:33

@térfél: "... a felügyelő bizottsági tagságot, és csak kávézni járnak be havonta másfél órára."

- bruttó 158 200 forint / 1,5 óra...
Cirka 100ezres órabér.
A hülyének (v. megszállottnak) is megéri...
süti beállítások módosítása